Як зрозуміти яка ємність батареї підходить саме вам.


Як ви, можливо, встигли помітити, на сайтах автовиробників, та автодилерів, однією з основних характеристик вказують ємність батареї. Проте, яке інформаційне навантаження несе ця інформація? Той хто вже давно володіє електрокаром з легкістю зможе оперувати цією інформацією, проте що робити, коли ви вперше зіткнулись з таким показником. 


40 кВт це багато чи мало? Розбираймось разом.


Ємність батареї є одним із найбільш значних параметрів, які впливають на запас ходу електромобіля. Детальніше про запас ходу електромобіля ми розповідаємо: тут


Важливо зауважити, що кожен виробник електрокарів резервує певну ємність батареї, програмно обмежуючи доступ користувача до неї за для унеможливлення глибокого розряду електромобіля, який прискорює деградацію батареї. Як правило цей резерв знаходиться в межах 10% від номінальної ємності.


Для прикладу, розглянемо електричний кросовер Ora IQ з номінальною ємністю 47 кВт-год. З них користувачеві доступно всього 43 кВт-год. За відповідних погодних на такому електромобілі можна проїхати містом до 349 км. 


Тобто на прикладі можемо випрацювати певну формулу, яка допоможе орієнтуватись при виборі. 349 км / 43 кВт-год = 8 км, саме таким є усереднене значенням запасу ходу на 1 кВт-год, або ж 43 кВт-год / 349 км = 0,12 кВт-год необхідно використати для того, щоб проїхати 1 км.


Користуючись цієї формулою, можемо розрахувати що:

  • на запас ходу у 200 км необхідно доступних 24 кВт-год (200х0,12)
  • на запас ходу у 300 км необхідно доступних 36 кВт-год (300х0,12)
  • на запас ходу у 400 км необхідно доступних 48 кВт-год (400х0,12)
  • на запас ходу у 500 км необхідно доступних 60 кВт-год (500х0,12)


Звісно, ці показники є дуже відносними, і на запас ходу впливає багато факторів, різні електромобілі мають різні рівні енергоефективності, проте ми, таким чином намагаємось спростити і так непростий процес вибору ідеального електрокара😎