Поновлення заряду, чи запасу ходу це довго, чи швидко?


Ми вирішили створити цей допис, оскільки почали масово отримувати схожі запитання від наших клієнтів та інших зацікавлених в електрокарах людей. Тож з'ясуймо все разом.


Де можна зарядити електромобіль?

Електромобіль тим і є зручний, що ви можете поновити його запас ходу, практично будь-де, з будь-якої розетки, використовуючи штатний зарядний пристрій, яким виробник комплектує кожне авто. За відсутності поблизу доступної розетки, чи необхідності зарядитись швидше - ви можете використовувати публічні зарядні станції.


Як відбувається заряджання електромобіля?

Кожен сучасний електромобіль з Китаю, незалежно від виробника та моделі, обладнаний двома портами для заряджання: GB/T AC та GB/T DC, які водночас відрізняються не лише візуально, але й за функціональним призначенням. 


Чим відрізняються зарядні порти?

Порт GB/T AC - це так званий звичайний спосіб зарядки електрокара. Він здатен заряджати виключно змінним струмом, використовуючи лише одну фазу, не зважаючи на тип мережі, через вбудований інвертор електромобіля, і максимально пропускна спроможність даного порту як правило: 7 кВт за 1 год (220В, 32А) рідше: 8,8 кВт за 1 год (220В, 40А).


Порт GB/T DC - цей спосіб, в народі називається швидкою зарядкою. Він спроможний заряджати електромобіль, оминаючи вбудований інвертор, напряму в батарею, при чому робить він це постійним струмом номінальною напруги такої як запитує електромобіль, найбільш поширеною є ~400В. Дані станції бувають з дуж різною пропускною спроможністю, візуально подібні чи однакові станції можуть видавати абсолютно різну напругу, а від цього напряму залежить швидкість поновлення заряду електромобіля. Найбільш поширені в Україні зарядні станції здатні забезпечити від 20 кВт за 1 год (400В, 50А) до 100 кВт за 1 год (400В, 250А). 


Як швидко зарядиться електромобіль?

Для того, щоб розрахувати орієнтовний час заряджання електромобіля нам потрібно: 

- вирахувати пропускну спроможність зарядного пристрою, чи станції на 1 год;

- поділити місткість батареї на кількість кВт-год отриманих в попередній дії.


Для зручності розрахунку, оберімо електричний кросовер BYD Yuan Pro з батареєю 50 кВт-год (який має запас ходу 400 км), кілька типів зарядних пристроїв/станцій, та додаткову умову: авто прибуло до місця заряджання із рівнем заряду 0%, що малоймовірно в реаліях, проте є найбільш жорсткою умовою.


  1. Заряджання штатним зарядним пристроєм (АС). Як правило, найбільш поширеним є зарядний пристрій, який може взяти максимальну потужність зі звичайної побутової розетки - 3,5 кВт за 1 год (220В, 16А). 50 кВт-год / 3,5 кВт = 14 год 18 хв - це час необхідний для заряджання від 0 до 100% від побутової розетки.
  2. Заряджання на публічній зарядні станції змінним струмом (AC). Як ми вже згадували раніше, більшість електрокарів з Китаю здатне споживати через порт GB/T AC 7 кВт за 1 год, тож ці дані й використаємо для розрахунку. 50 кВт-год / 7 кВт = 7 год 8 хв - це час необхідний для заряджання від 0 до 100% від публічної зарядної станції.
  3. Заряджання авто на публічній станції постійним струмом (DC). Для розрахунку цієї частини, вважаємо за доцільно використати дані з зарядних станцій різних, найбільш поширених в Україні потужностей.


  • зарядна станція з максимальною потужністю 30 кВт за 1 год (400В, 75А). 50 кВт-год / 30 кВт = 1 год 36 хв - це час необхідний для заряджання від 0 до 100% від публічної зарядної станції.
  • зарядна станція з максимальною потужністю 50 кВт за 1 год (400В, 125А). 50 кВт-год / 50 кВт = 1 год - це час необхідний для заряджання від 0 до 100% від публічної зарядної станції.
  • Зарядна станція з максимальною потужністю 100 кВт за 1 год (400В, 250А). 50 кВт-год / 100 кВт = 0 год 30 хв - це час необхідний для заряджання від 0 до 100% від публічної зарядної станції.

Діаграма швидкості заряджання, заснована на розрахунках отриманих вище.